Araştırmalar
‘Türk Şiirinin Büyük Saati’ 80 Yaşında

Türk edebiyatının ölümsüz şairlerinden Turgut Uyar 4 Ağustos 1927’de doğdu. Ve yine bir ağustos günü, ayın 22’sinde ayrıldı bu dünyadan; 22 yıl önce...

Yazar: Miraç Zeynep Özkartal • Eklenme Tarihi: 07.01.2009 13:48:12 • Görüntüleme: 3.035

Attilâ İlhan Hangi Edebiyatı Savunur

Okurlarıyla aralarındaki bağı kurmada kimi şairler için eleştirmenlere daha ağır görevler düşer. Bazan bir şârih, bazan bir eleştirmen, bazan bir edebiyat tarihçisi özelliğini aynı teknede yoğururlar. İyi ve has şiir, her zaman zor anlaşılan, kendini güç ele veren şiir anlamına gelmez. Şiirin anlaşılabilirliğini, algılanabilirliğini şairin kendisi seçer.

Yazar: Doğan Hızlan • Eklenme Tarihi: 30.08.2006 21:07:23 • Görüntüleme: 3.829

Attila İlhan’ın Ardından Toplumsal Gerçekçiliğin Kuramsal Kökeni Üzerine

Attila İlhan’ı yakın zamanda kaybettik.Bu yazı Attila İlhan’ın 50 yıldır savaşını verdiği ve kendisinin başlattığı edebiyatta Mavi akımının da temelini oluşturan toplumsal gerçekçiliğin nasıl bir zihin tarafından, hangi yollarla yaratıldığını göstermeye çalışacak.

Yazar: Seçkin Eroğlu • Eklenme Tarihi: 30.08.2006 21:01:21 • Görüntüleme: 6.763

Barok Dönem Cenovalı Heykeltraşlar

Barok Üslup, heykel uygulamalarında hareketin görüntüsünden uzaklaşıp yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Barok Üslup eğemenliğinde yapılan heykellerde yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlayan iki temel özellik vardır; bunlardan ilki “açık form” anlayışıdır. İkincisi ise, hem figür biçimlenmesinde hem de diğer unsurların biçimlenmesinde temel oluşturan S ve C kıvrımlarıdır.

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 09.01.2011 01:14:58 • Görüntüleme: 5.823

Barok Dönem Cenovalı Ressamlar

İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadır. Roma’da gelişen Barok üslup, ana kaynağını dinsel yenileşmeden ve Rönesans sanatçıları arasındaki klasiğe karşı gelişen tepkiden bulmuştur.

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 06.07.2005 23:49:49 • Görüntüleme: 23.356

Bursa Anadolu Arabaları Müzesinde Bir Araştırma: Müzede Sanat Eğitimi

Türkiye’nin Marmara bölgesinde yer alan Bursa, tekstil ve otomobil endüstrisi ile ünlüdür. Bursa’nın büyük otomobil fabrikalarından biri olan Tofaş, Umurbey mahallesinde yer alan parkta Anadolu Arabaları Müzesini kurmuştur. Müzenin yapımına 1998 yılının Nisan ayında başlanmış olup 2002 yılında faaliyete geçmiştir.

Yazar: Doç. Dr. Gonca Erim • Eklenme Tarihi: 29.03.2014 14:08:16 • Görüntüleme: 1.616

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-1

Gerçek şu ki;sanatına siyasi bir konuyu dahil etmekten kaçınan sanatçılar bu davranışlarını ‘sanatı siyasete alet etmeme’ ilkesi ile açıklarken büyük bir yanılgıya üstelik dayatılmış bir yanılgıya düşüyorlar.Elbette ‘alet etme’ sorunu endişeye değerdir ama ülkenin veya dünyanın politik bir sorununa el atmak, neden ille de kendini ya da sanatını kullandırtmak olarak görülür

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 28.07.2006 18:17:17 • Görüntüleme: 3.400

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-2

Sanat,daima özgürlüğe ihtiyaç duyar.Bağımsızlığın olmadığı yerde sanatçı ne boyasını ne de notasını dilediği gibi kullanabilir.Günümüzde de özel galeriler,sanat ticareti yapmakta ve hem sanatçıya hem kendisine gelir sağlamaktadır.

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 02.08.2006 14:47:36 • Görüntüleme: 5.596

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-3

Politik erdemin mükemmel bir temsilcisi olmak,okurun gıpta ederek benzemeye çalışacağı bir örnek olmak.Olumlu kahraman,karşılaştığı türlü güçlükleri yener,yardım etmek istediği insanlar için düştüğü yalnızlığa katlanarak tarihin kendisine verdiği görevi yerine getirir.

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 05.08.2006 13:09:06 • Görüntüleme: 3.346