Kaşi
18. yüzyıla kadar Osmanlılarca Mimaride kullanılan Çiniye verilen isim.
18. yüzyıla kadar Osmanlılarca Mimaride kullanılan Çiniye verilen isim.
Düşünerek anlaşılan, düşünerek algılanan.
Kavramsal sanat terimi, 1960’larda artık kendilerini alışılageldik [sanat] eseri biçiminde göstermeyen sanat eserleri için kullanılmaya başlanmıştır. Fikir sanatı olarak da geçer. Kavramsal sanatçılar, bir resim veya heykel yapmak üzere yola koyulup bu amaca yönelik fikirler üretmek yerine geleneksel gereçlerin ve biçimlerin ötesinde düşünüp fikirlerini uygun malzemeler ile ifade etme amacı güderler. ...
Devamı için tıklayın...
Hayvansal liflerden genellikle yünün ısı, nem, basınç altında, sabun, yağ, asit v.b. yardımıyla birbirlerine kenetlenmelerini sağlayarak oluşturulan dokudur.
Esas rengi biraz öldürülmüş renk.
Kısa görünüş, modelin karşıdan, yandan bakıldığında çizgilerinin olduğundan kısa görünmesi.
Resim sanatında tek bir figürün ya da nesnenin, derinlik duygusu verecek şekilde betimlenmesi anlamına gelen terim, derinlik dugusunu yanılsama yoluyla yaratması açısından bir perspektif türü olarak kabul edilir. Kısaltımda, betimlenen nesneye ya da figüre belli bir uzaklıktan ya da alışılmadık bir açıdan bakıldığında orta...
Devamı için tıklayın...
Koyu renk tonu ve hafif mat mavisi ile yoğun, opak (örtücü), kalıcı bir pigmenttir. Doğadan elde edilen saf demir oksitten oluşur. Şimdilerde ressamların favorisi olan bu pigment ilk kez Amerikalı ressam Benjamin West (1738-1820) tarafından, İngiltere’de tanıtılmıştır. Amerikan yerlilerinin kullandığı pigmente benzerliğinden ötürü West bu rengi, ‘Kızılderili Kırmızısı’ olarak atfetmiştir.
Çapı; 0,005 mm’den küçük olan toprak parçacıkları. Porselen ve seramiğin ana maddesi olan ve hidratlı Alüminyum Sülfat olan yoğrulabilen, kuruduğunda ise kırılmaya karşı direnç gösteren malzeme.
Devingenlik niteliğine sahip heykel sanatı ürünü.
Opak ya da yarı opak renk katmanının daha önce oluşturulmuş başka bir renk katmanı üzerine sürülmesi yoluyla alttaki katmanın kısmen silinerek düzensiz bir biçimde görünür kalmasının sağlandığı bir resim tekniğidir. Benzer efektler akriliklerle de yapılabilmektedir, ancak uzun yıllar, kirletme tekniğiyle ulaşılan doku ve renk efektleri, diğer malzemelerden çok, yağlı boyalarla elde edilmiştir.
Özellikle 20. yy içinde üretilmiş çeşitli nesnelerde rastlanan zevksiz, kökeni belirsiz ve estetik değer taşımayan bir tasarım anlayışını nitelemek için kullanılan bir terim. Türkçede yakın anlamlı olarak “rüküş” sözcüğüyle karşılanabilir. Kitsch, grafikten endüstri tasarımına ve mimarlığa kadar uzanan geniş bir alanda estetik düzey düşüklüğünü nitelemek için kullanıl...
Devamı için tıklayın...
Her zaman için beğenilen, modası geçmeyen, eskimeyen eserlere verilen ad.
Sağlam parlak bir pigment olan kobalt mavisi ressamlar arasında oldukça popülerdir. Leyden mavisi veya Thénard mavisi olarak bilinir. Baron L. J. Thénard tarafından 1802’de keşfedilmiş, yaklaşık 20 yıl sonra da ressamlara tanıtılmıştır. Kobalt mavisi başlangıçta Olimpia mavisi, Viyana mavisi veya Viyana laciverti olarak adlandırılmıştır.
Kağıt, kumaş, plastik, boya v.b. malzemeler ile bir yüzey üzerine yapılan resim tekniğidir.
Dadacılarca yaratılmış bir resim tekniği. Elde mevcut her türlü basılı, çizili ya da foto grafik malzemenin bir yüzey üzerine yeni bir kompozisyon oluşturacak düzende yapıştırılmasıyla elde edilir. Böylelikle, kendileri sanatsal nitelikte olmayan çeşitli malzemeler, yalnızca yeni bir kompozisyon oluşturmak için kullanılmaları sayesinde ...
Devamı için tıklayın...
Bu teknik geniş parçaların metal ve tahta baskı plakası üzerine yapıştırılarak ayrı ayrı parça etkisi bırakacak şekilde baskının gerçekleştirilmesidir.